Poniżej znajdziesz odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.

Jeśli będziesz miał dodatkowe pytania - skontaktuj się z nami.

Czym jest carsharing?

Carsharing to model współdzielenia floty samochodów przez wielu użytkowników. Każdy użytkownik systemu carsharingowego poprzez aplikację mobilną ma dostęp do najmu samochodu w momencie w którym jest mu potrzebny. Najem rozliczany jest na podstawie czasu użytkowania pojazdu na bazie stawki minutowej. Użytkownik nie ponosi żadnych innych kosztów związanych z eksploatacją pojazdu, takich jak: koszty paliwa, ubezpieczenia, serwisu, napraw, czyszczenia oraz mycia pojazdu.

Do kogo kierowana jest oferta Opencars?

Opencars kieruje swoją usługę carsharingu do klientów biznesowych. W szczególności do centrów biznesowych, inkubatorów przedsiębiorczości, zarządców nieruchomości biznesowych (biurowce, biura coworkingowe) oraz do właścicieli hoteli i deweloperów.

Jak można skontaktować się z Opencars w celu uzyskania oferty?

Zapytania przyjmujemy poprzez formularz zgłoszeniowy na stronie opencars.pl lub bezpośrednio poprzez kontakt mailowy na adres info@opencars.pl oraz pod numerem +48 500690273.

Jak wygląda proces przygotowania usługi carsharingu biznesowego Opencars?

Pierwszym krokiem przed podpisaniem umowy jest kompleksowa analiza potrzeb klienta. Nasi specjaliści we współpracy z klientem ustalają: optymalną wielkość floty, typ pojazdów, możliwość instalacji infrastruktury towarzyszącej (np. ładowarek do pojazdów elektrycznych) oraz możliwość wyznaczenia dedykowanych miejsc postojowych dla pojazdów Opencars na terenie klienta.

Kto może zarejestrować się w systemie Opencars?

Każda firma posiadająca konto firmowe ma możliwość rejestracji swoich pracowników w systemie Opencars. W przypadku hoteli istnieje możliwość rejestracji gości hotelu, a w przypadku deweloperów mieszkańców danej inwestycji.

Jak można założyć konto firmowe w systemie Opencars?

W tym celu należy podpisać umowę o współpracy z Opencars. Wówczas firma partnerska otrzymuje dostęp do konta firmowego z poziomu którego, ma możliwość: rejestracji swoich pracowników, monitorowania podróży biznesowych, sprawdzania statystyk podróży oraz tworzenie zestawień i analiz, a także uzyskuje możliwość wygodnej płatności dzięki fakturom online.

Jak przebiega najem pojazdu?

Samochód można wynająć poprzez aplikację mobilną. Lokalizacja dostępnych pojazdów będzie wyświetlona na mapie. Po dokonaniu rezerwacji użytkownik ma 15 min na dotarcie do pojazdu. Przed rozpoczęciem podróży należy ocenić stan wizualny pojazdu, aplikacja pozwala na raportowanie uszkodzeń i stanu czystości. Zakończenie wynajmu musi zakończyć się na jednym z dedykowanych miejsc parkingowych, lista dostępnych lokalizacji będzie widoczna na mapie.

Co zrobić w przypadku kolizji drogowej?

W przypadku kolizji lub wypadku drogowego zawsze powiadom policję o zdarzeniu i poczekaj na przybycie służb mundurowych w celu spisania zeznań i określenia z czyjej winy nastąpił wypadek. W razie potrzeby w schowku znajdziesz druk oświadczenia sprawcy kolizji drogowej. Następnie powiadom infolinię Opencars o zdarzeniu. Pamiętaj, żeby zawsze w pierwszej kolejności udzielić pierwszej pomocy poszkodowanym i zabezpieczyć miejsce zdarzenia.

Co zrobić w przypadku uszkodzenia pojazdu?

Jeśli użytkownik uszkodzi pojazd lub w czasie wynajmu odkryje nowe uszkodzenie (np. po powrocie ze spotkania biznesowego), powinien zaraportować je za pośrednictwem aplikacji mobilnej oraz skontaktować się z infolinią Opencars.

Czy muszę tankować samochód?

Nie, zajmiemy się tym za Ciebie. Jednak, jeśli w pojeździe stan baku będzie wskazywał mniej niż 25%, możesz nam pomóc i zatankować samochód na stacji paliw. Kartę paliwową znajdziesz w schowku. Jeśli w takiej sytuacji zdecydujesz się zatankować pojazd wynagrodzimy Cię pakietem darmowych minut do wykorzystania na kolejny przejazd.

Czy muszę ładować pojazd elektryczny?

Żeby zakończyć wynajem pojazdu elektrycznego musisz zatrzymać się na dedykowanym miejscu parkingowym. Przy każdym takim miejscu znajduje się ładowarka, wystarczy wiec, że podłączysz pojazd do ładowarki kończąc wynajem.

Gdzie mogę zaparkować samochód?

W czasie najmu pojazdu możesz parkować za darmo we wszystkich strefach płatnego parkowania. Oraz na parkingach partnerów systemu Opencars, lista parkingów partnerskich znajdziesz na mapie w aplikacji. Pamiętaj jednak żeby zawsze stawiać samochód w sposób zgodny z przepisami. Opencars nie odpowiada za samochody zaparkowane w sposób niezgodny z prawem. Najem musi zakończyć się zawsze na jednym z dedykowanych parkingów.

Czy muszę płacić za parking?

W strefach płatnego parkowania oraz na parkingach partnerów naszego systemu zaparkujesz za darmo. Jedynie w przypadku korzystania z parkingów prywatnych konieczne jest uiszczenie opłaty u właściciela parkingu.

Czy moi pracownicy mogą korzystać z floty po godzinach pracy?

Tak, każdy zarejestrowany pracownik ma możliwość wynajmu samochodu po godzinach pracy. Za pośrednictwem aplikacji mobilnej, pracownik ma możliwość dodania własnej karty płatniczej i używania jej do opłaty podróży prywatnych. Wymagane jest jednak, aby pojazd w godzinach pracy był dostępny na parkingu firmowym do użytku służbowego.